Korvhistoria, drönarhandske och innovationskritik – följ med när vi summerar veckan som har gått inom foodtech och agtech.
NYHETER
Så smakar framtidens korv
Hur ser egentligen morgondagens korv ut? Vad innehåller den, hur smakar den och hur är texturen? Agfo tog hjälp av experter för att spana in i framtiden. (AGFO) Läs här ➔
…och här testas första labbodlade korven
Startupen New Age Meats skrev häromveckan historia när man lät media testa den första korven odlad i ett labb. Det pågår ett race mellan en handfull företag om att få ut odlat kött på marknaden där ännu ingen har en kommersiell produkt klar. (Nordic Business Insider) Läs här ➔
”Slående okunskap om innovationer”
Med Simris Alg är Fredrika Gullfot på väg att förändra en hel råvarumarknad på global nivå. Men det finns hinder på vägen – bland annat förståelsen för vad innovationer egentligen är. (AGFO) Läs här ➔
Få koll på kinesiska startups
Kinesiska startups stöttas ofta av techjättar som Baidu och Alibaba. Många av uppstickarna som förändrar landets matsystem är dessutom ofta närmare konsument än producent. Det konstaterar Agfunder i en ny rapport. (Agfunder) Läs mer här ➔
Mat är identitet – butiker tar action
I takt med att maten vi äter blir en allt större identitetsfråga ändras också vårt köpbeteende. I snabb takt försöker handeln utveckla sina koncept

Läs hela nyheten här


En nyhet från Agfo - News

En nyhet från Agfo