Nu startar vi AGFO Growth som vänder sig till etablerade företag inom livsmedelskedjan och startups med nya idéer som påverkar livsmedelskedjan.

AGFO bevakar innovation, ny teknik och entreprenörskap i hela livsmedelskedjan. Först ut var nyhetsbrevet AGFO Weekly som under kort tid fått många prenumeranter och därefter lanserades AGFO Talk.
Nu startar AGFO Growth som vänder sig till etablerade företag inom livsmedelskedjan och startups med nya idéer som påverkar livsmedelskedjan.
– Livsmedelskedjan är kanske vår allra viktigaste affärskedja och vi har hittills sett den som linjär. Men när förutsättningarna förändras behöver företagen vara öppna för nya möjligheter och nya samarbeten. För att utveckla nya affärer och för att överleva, säger Lovisa Madås som är ansvarig för AGFO, och fortsätter:

– Genom att se livsmedelskedjan som cirkulär skapar vi förutsättningar för nya samarbeten som skakar om, vitaliserar och genererar nya affärer.
Unik matchningsplattform

AGFO Growth är en hybrid mellan accelerator, konsult och investerare med en unik matchningsplattform som matchar företag som har erfarenhet, resurser och marknadsetablering med startups och nya innovativa idéer.
– Alla företag påverkas av transformationen inom livsmedelskedjan och behöver fokusera mer på innovation och affärsutveckling. Med AGFO Growth vill vi skapa affärsnytta för både etablerade företag och nya entreprenörer, säger Johan Svensson som är affärsutvecklingschef

Läs hela nyheten här


En nyhet från Agfo - News

En nyhet från Agfo