Årets första AGFO talk bjöd både på trendspaningar och spännande paneldiskussioner. Och en sak är klar – logistik och användarvänlighet avgör hur mycket livsmedelshandeln online växer i framtiden.
Under våren arrangerar AGFO fem spaningar med fokus på Framtidens mat. Torsdag 15 mars var det premiär och först ut var temat ”Hur handlar vi maten?”. Hade du inte möjlighet att delta på plats – deppa inte, hela seminariet filmades och finns här.
Lovisa Madås, ansvarig för AGFO, inledde, och därefter bjöd Frida Jonson och Peter Söderquist, också från AGFO, på fakta och trender.  Sedan inleddes en livlig paneldiskussion.
– Vi har gått från veckohandel till ikväll till NU, sa Johan Åkesson från Sprillo, som framtidsspanade tillsammans med Albin Ponnert från Local Food Nodes och Felix Åberg från HUI Research.
– Det kommer nya konkurrenter varje dag, men det är bra – det får oss att bli bättre, sa Anna Åkesson, E-handelschef på Hemköp, som var panelens fjärde deltagare.
Paneldeltagare: Albin Ponnert, Felix Åberg, Anna Åkesson, Johan Åkesson
 
Nästa AGFO talk är den 12 april, och då är ämnet ”Vilken mat behöver vi”, med fokus individanpassat mat och den mätbara kroppen.
Som vanligt är det gratis och öppet för alla – läs mer och anmäl dig här!
Här kan du titta på hela filmen från AGFO talk

Läs hela nyheten här


En nyhet från Agfo - News

En nyhet från Agfo