Startups – ett hett epitet som attraherar investerare och som förknippas med någonting större och bättre. Eller är det en rubrik på en evig gratisresurs för näringslivet att putsa fjädrarna med? Entreprenören Elin Aronson Beis berättar om startuplivet och ger en känga till näringslivet.

Den här spaningen publicerades först i vårt nyhetsbrev AGFO weekly, signa upp dig här

Så många pitchar, så många event, så många trollerier med knäna. Allt för att kicka igång drömmen och affärsidén man verkligen tror på. Att vara ett ungt techbolag som dessutom handlar om hållbarhet och som vill rädda världen – det kan väl inte bli bättre?
Jodå, det kan det.
För det visar sig nämligen gång på gång att om du är ett ungt bolag så förväntas du göra allt gratis. Möjligen får du ha med loggan på inbjudan, eventhemsidan eller tryckt på en skylt.
Visst måste du som ny på marknaden bevisa vad du går för, bjuda på en del tjänster, testa affärsmodeller och ställa upp gratis i diverse sammanhang. Det ingår i marknadsföringsbudgeten. Men hur länge förväntar sig aktörer att en startup ska ställa upp gratis och bjuda på precis allt? Ett år, två eller tre år?
”När de egentligen bara fyller sin kostym med epitet och gratis innehåll på någon annans bekostnad”
Det är alldeles för många som säger sig stötta entreprenörer och startups, när de egentligen

Läs hela nyheten här


En nyhet från Agfo - News

En nyhet från Agfo