Klimatet omskrivs i media mer frekvent än någonsin, 13 innovationer för förbättrad djurhälsa och storbolag tror på regenerativt jordbruk – dags att summera veckans nyheter inom framtidens matsystem.

Tips! Få nyhetssammanfattningen direkt till din mejlkorg varje fredag morgon, signa upp dig här

Slaget om vegoburgaren
Sverige är först ut i Europa när Burger King nu lanserat sin växtbaserade burgare som ska smaka och se ut som kött. Samtidigt har Max Hamburgare introducerat sin egna version av den köttlika burgaren. (Café) Läs mer här ➔
Rapport: Hett att investera i framtidens mat
Agfunders senaste rapport är en djupdykning i investeringarna inom agtech och foodtech i Europa 2018. Var ligger Sverige i investeringsligan och vilken var den största affären? Vi sammanfattar de viktigaste insikterna. (AGFO) Läs mer här ➔
Greta Thunberg-effekten har nåt e-handeln
Hållbar produktion och leverans inom e-handel är viktigast för konsumenter som handlar livsmedel på nätet, enligt nya E-handelsbarometern. (Fri Köpenskap) Läs mer här ➔
Digital djurhälsa – 13 innovativa lösningar
Nu digitaliseras djurhälsan i allt högre utsträckning och de svenska företagen ligger långt framme. (AGFO) Läs mer här ➔
Motstånd mot ny genteknik får dem att lämna EU
Lyckeby Starch har förädlat fram en stärkelsepotatis med hjälp av gentekniken Crispr. Om dödläget inom EU kring gentekniken inte bryts planerar de att flytta produktionen från Sverige. (Land Lantbruk) Läs mer här ➔
Storbolag

Läs hela nyheten här


En nyhet från Agfo - News

En nyhet från Agfo