AGFO lyfter gärna fram gränsöverskridande samarbeten som en viktig del i utvecklingen av framtidens matsystem. Dags att leva som vi lär.
Den här spaningen publicerades först i vårt nyhetsbrev AGFO Weekly, signa upp dig här
”Great things in business are never done by one person. They’re done by a team of people”. Apples Steve Jobs lämnade många citat efter sig, bland annat detta. Fler gränsöverskridande samarbeten krävs för att klara framtidens utmaningar.
På fyra år har AGFO etablerat sig som en självklar aktör i mat-Sverige, för att citera nomineringen till Livsmedelspriset 2020 ”vass analytiker med näsa för aktuella frågeställningar som hjälper hela branschen framåt”.
Många av er som läser det här har varit med ända sedan starten. Guldstjärnor! Till er som är helt nya; varmt välkommen in i AGFO-värmen. Med våra trendspaningar i Weekly och kunskapsserien AGFO Talks (boka in 11 mars redan nu) lyfter vi nya perspektiv och analyserar framtidens matsystem. Det ska vi fortsätta med. För morgondagens matsystem engagerar – fler vill veta mer om maten vi äter och producerar.
Våga samarbeta och dra gränsöverskridande lärdomar. Det behövs för att stärka innovationskraften och utvecklas. Därför känns det extra roligt att kunna säga att AGFO vågar ta klivet in i ett nytt samarbete. Från årsskiftet har AGFO teamat upp med världens första klimatpositiva kommunikationsbyrå Brid. Som VD för AGFO